2 Haziran 2009 Salı

METİN DİNGİL DEN BİR GÖRÜŞ

Bir görüş

Doğrusu ben böyle bir eleştiri beklemiyordum. Demek ki, Hatayspor’a ilgili olan insanlar varmış..

Gazetedeyim, cep telefonum çaldı. Arayan kişinin numarası özeldi. Tanıdık biri olmadığı belliydi. -Alo efendim! -Metin beyle mi görüşüyorum? -Evet, buyurun benim.. Ben kiminle görüşüyorum? -İsmim lütfen gizli kalsın, sizce de mahsuru olmazsa, kamu görevlisiyim. Adım önemli değil, bir vatandaş olarak sizi arıyorum. Sadece düşüncelerimi sizinle paylaşmak istedim! -Buyrun, nedir konu? -Bugün kü (Dünkü) yazınızı okudum. Katılmadığım yönler var! -Saygı duyarım eleştirinize.. -Yıllardır, Hatayspor’la ilgili yazılar yazıyorsunuz, bu konuda deneyiminize saygılıyım. Çoğu yazınızı da beğenmişimdir. Yalnız, 2. Lige yükselemeyen bir takımın yönetimi ve teknik adamının başarılı olduğu nerde görülmüştür? Bu insanları kimse zorla Hatayspor’a getirmedi? Üstelik sezon başında da “Şampiyonluk” sözü verdiler mi, vermediler mi? -Yalnız bir saniye araya gireyim.. Her takım sezona başarılı olmak ve önüne hedef koyarak başlar. Bu takımların hepsi de şampiyon olmaz. Kaldı ki, Hatayspor’un durumu çok farklı. Ekonomik zorluklara rağmen, takım yarışmacı takım oldu. Üstelik mevcut yönetim enkaz ve sıfır bir takım devraldı. -Biliyorum, yazınız da onu belirtmişsiniz. Fakat şu dönemde kimi Hatayspor’un başına getirirseniz, getirin, aynı başarıyı sağlardı. -Yoooo, yoo size katılmıyorum. Bu biraz ön yargılı yaklaşım. Hatayspor’a çok değil iki yıl önce çok daha iyi olanaklar sunuldu ve maddi sıkıntısı olmamasına rağmen, 2. Ligde küme düştü. Aynı olanaklar mevcut yönetime sunulsaydı, bu takım şu anda 2. Lig’deydi. -Ama son dönemlerde Belediye Başkanı, Antakya Ticaret Borsası gereken katkıyı sağladı. -Evet doğrudur sağlandı. Ama biraz da geç kalındı. Yine de bu destekler olmasaydı, finale yükselemezdi takım. Ayrıca ben değerlendirmeyi yaparken, bir sezon boyu alınan sonuçlara göre yaptım. Elbette 2. Lige çıkamayan bir takım başarılı değildir. Ama genel bakarsanız, kulübün yapısını düşünerek, bana hak verecekseniz. -Yalovasporlu oyuncular, 6 aydır para alamıyor ama yine de şampiyon oldular. Birazda ruh gerekli. Sen finale kadar gelmişsin, burada artık parayı-pulu düşünmeyeceksin. Her şeyini ortaya koyacaksın. Bana göre Hatayspor son final maçına iyi hazırlanamadı ve motive olamadı. Yalovaspor’u yakından bilen bir insanım, kesinlikle Hatayspor’dan üstün bir takım değildi. Sizi daha fazla meşgul etmek istemiyorum. Ama kesinlikle takım başarılı olmamıştır. Vicdanen rahatım diyenleri, samimi bulmuyorum. “Eleştiri yapmaya hakkımız yok” demişsiniz. Ona da katılmıyorum. Bir Hataylı olarak Mehmet Şaşmaz’ı da, Mehmet Kakil’i de eleştirmeye hakkım vardır. Çünkü kimse onları takımın başına zorla getirmedi, kendi istekleriyle geldiler ve çıktılar kamuoyuna da söz verdiler. Özür dilemek ve vicdanen rahat olmak bu kadar ucuz olmamalı. Saygılar sunuyorum. İnşallah yeni dönemde aynı hatayı tekrarlamazlar, ben yönetimi de Kakil hocayı başarısız buluyorum. -Bu sizin düşünceniz. Ben ise söylediklerinize katılmıyorum. İnsanları kaybetmek çok kolay ama kazanmak çok zor dostum. Hatayspor’un bu isimlere her zaman ihtiyacı olacak. Kaldı ki, bu insanlar bu kulübün neferleri ve her zaman hiçbir karşılık beklemeden hizmete koşan insanlar. Onların yaşadıkları sıkıntıyı ve çileyi, takımın buralara nasıl geldiğini de en iyi bilenlerdenim. Haksızlık ediyorsunuz. -Peki, siz öyle diyorsanız öyle olsun, tekrar saygılar sunuyorum. Bana zaman ayırdığınız için teşekkürler. -Rica ederim.. Bu görüşmeyi neden mi yayınladım? Sadece tek yönlü olmadığımızı göstermek istedim. Çünkü sokakta bizi gören insanlar, Hatayspor’a çok prim verdiğimizi söylüyor. Gerçekleri yazmamakla itham ediliyoruz. Yalovaspor maçı sonrası ağır eleştirilerin ardı arkası kesilmedi. Doğrusu ben böyle bir eleştiri beklemiyordum. Demek ki, Hatayspor’a ilgili olan insanlar varmış. İlgili derken, bu arkadaşımızın görüşlerine katılmıyorum. Ayrıntıyı kaçırıyor, ya da görmezlikten geliyor. Tabi bu sadece bir görüş. Bana yöneltilen eleştirilere gelince; Şunun altını çizeyim, hiç kimse benim ne yakınım ne de babamın oğlu.. Bu kulübe iyi niyetle hizmet edenlerin her zaman yanındayım. Başarısızlığı elbette kabullenmiyorum, ama hedefe koşmak adına bir çırpınış, mücadele varsa, alın terine ve bu mücadeleye de saygı göstermek gerekir.. Sonucu ne olursa olsun..

Hiç yorum yok: